torsdag 31 december 2015

2016

* Laga samma mat till hela familjen även om vi äter vid olika tillfällen. Vi vuxna äter efter barnen har lagt sig för att få lite matro. Känner mig så stressad annars.

* Inte fastna i samma maträtter utan hitta på nytt!

* Göra några former av träningsövningar hemma. Fick bra tips i boken "Karins frukost" som jag fick i julklapp. Förhoppningsvis hakar alla på.

* Hitta på mer  kreativa saker med barnen. Jag som trodde att jag skulle leka aktivt med barnen hela dagarna har insett att det inte alltid blir så.

* Fundera ut hur trädgårdslandet skall se ut. Rev upp hela landet men gjorde inte så mycket mer i våras. Gärna växter som ogillas av mördarsniglar och rådjur!

* Börja sy! Gärna något annat än gardiner. Planen är enkla kläder, leksaker, förvaring...

* Upptäcka ön vilket vi var dåliga på förra året. En färjetur till Käringön och olika naturreservat t ex.

* Gå till Öppna förskolan med lillpluttis. Nu har tiderna blivit fel eftersom hon ofta somnar när vi lämnat storplutt på dagis.

* Lyssna mer på musik. Nya skivspelaren har hjälp till en del. Just nu blir det Adele, Säkert! och Robyn & la bagatell magique

* Få iordning lite mer här hemma med lampor, mattor etc.

* Någon liten semesterutflykt med familjen

* Försöka träffa alla vänner lite oftare!

* Skriva någon forma av dagbok eller anteckningar kring barnen. Insett hur snabbt man glömmer av.

* Ta mer fotografier! Blivit så dåliga på det. Lillplutt har fått stå betydligt mindre i rampljuset...

* Hitta min grej! Känns som jag är halvtaskig på många saker men inte riktigt bra på något. Hur deprimerande låter inte det? Jag är rätt dålig på att fortsätta med något fast det ger lite motstånd. Typ börja sticka. Rät, avig, öka, minska sedan blir det alldeles för jobbigt. Antar att samma sak kommer att ske med symaskinen.

*Körkort. Det känns sådär motiverande eftersom vi bara har råd med en bil. Men samtidigt nödvändigt för att kunna söka arbete. En bra att ha sak...

* Vad ska jag göra efter föräldraledigheten? Plugga vidare står högst upp på listan nu. Men samtidigt känns det tufft med en ny utbildning, både ekonomiskt och motivationsmässigt. Just nu snurrar förskolepedagog, fritidspedagog, lärare. Ja, ni fattar grejen. Gärna socialt där chansen att få ett arbete är garanterad. Planerat föräldradagar till mitten av 2017 så hinner fundera ett tag till...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar