tisdag 3 november 2015

trästocken

* Spenderat hela regniga förmiddagen i skogen med förskolan
* Blivit bortskuffad av dottern och hänvisad till att sitta på en trästock när hon lekte på annat håll
* Sett hur fina pedagoger som finns på förskolan och kunnat luta mig tillbaka på trästocken
* Fällt en tår på trästocken när jag sett den annars blyga och lite försiktiga dottern hänga på och leka med de andra barnen
* Velat gå nära och se hur dottern interagerar med fröken och barnen men känt att det ändå varit bäst att hålla mig i bakgrunden och sitta på den hänvisade trästocken
*Stått bredvid trästocken och sett tösen sitta i förskolegruppen och dricka ur sin kåsa och äta knäckemacka och önskat att jag kunde stå lite i bakgrunden och observera hela förskoletiden
*Men istället får jag och minsta lilleputten lite egen tid. En liten stund några dagar i veckan då hon slipper att bara "hänga på" och faktiskt kan få stå i centrum och bestämma.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar