lördag 6 september 2014

leksaker

Vår dotter har verkligen visat att det här med leksaker är onödigt. Det hon gillar bäst är att plocka och packa. Under en lång tid har hon lekt med 4 ljus som hon har lagt i och plockat ur en presentpåse. Staplat ljusen, luktat och visat. 

Böcker är en stående favorit. Ofta väljer hon ut ett par som är favoriter under en period sedan väljer hon några nya. Det är oftast hennes hårda böcker men kan också vara "Vänta barn" som man får på MVC. Den innehåller kanske 10 olika bilder som hon gärna vill titta på. 

Hon håller allt från klossar till tv-dosan mot örat och leker telefon. Eller går runt med en skål och en sked och matar mig. Sätter på och tar av lock från burkar är också roligt. När hon var mindre fick hon en docka från Rubens barn som nu kommit fram när vi plockat fram mina gamla dockvagnar. Den kör hon runt på. Det verkar dock vara vagnen som är roligare än dockan. Att rita fungerar ibland men mest är hon intresserad av att lägga kritorna i kartongen sedan ta ut dom och lägga tillbaka. 

Lillan har varit lite krasslig senaste dagarna så härom dagen gick jag ut för att hitta något som hon kunde sysselsätta sig med inomhus. I tredje leksaksbutiken hittade jag den här biltransporten från Vilac. Den verkar som jag har hittat en leksak som är populär. Vår lilla dotter blir lätt frustrerad om hon inte fixar saker men den här fungerar väldigt bra. Lasta av och på alla bilarna. Den här kommer hon kunna leka med ett bra tag framöver vilket gör den väl värd pengarna. 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar