torsdag 21 april 2016

min älskling

Ja, den här månaden fyllde min lilla dotter 3 år. Dagen firades på Emaus Lantgård i Uddevalla med ponnyridning och sällskapa med getter, katter och hönor. Såklart fick hon tårta på sängen och skönsång av familjen! Till lunch valde min lilla tjej soppa med fralla som är hennes favoriträtt. Till middag ville hon ha pizza. Det krävs inte så mycket för att göra en 3-åring glad! 

Hon är så klart en liten utmaning som alla andra 3-åringar men det är så härligt att se den ständiga utvecklingen. Stort sug efter att lära sig nya saker och vill vara aktiv hela tiden. Här hemma och på dagis hör vi ofta "vad ska jag göra nu?" när hon är färdig med något. Hon låtsasläser ständigt ur sina böcker. Inte så konstigt med tanke på att hon och lilltjejen sover i vårt lilla barnbibliotek. Hon kan redan skriva bokstäver och siffror och dagis undrar vad de ska göra med henne ända till 6 år när hon har detta sug redan som nybliven 3-åring.


 Ja, man kan inte annat än att vara stolt, stor fantasi, en vilja att lära sig nya saker, vara aktiv och en kärlek till djur och natur! Även om hennes starka vilja slår igenom med en del puttande mot lillasyster, skrik mot mamma och pappa, får man ändå se den där fina omtanken. Hon vet när man behöver höra att hon tycker om en. Man kan inte annat än med spänning följa utvecklingen för min älskling!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar