tisdag 25 augusti 2015

high fidelity

Vår stereo har försvunnit genom några flyttar och vi nöjde oss med en liten bärbar skivspelare som främst klarade att spela 7" på låg volym. Den hade en bra storlek i vår lägenhet men nu när vi har lite mer plats ska vi få tillbaka musik med ordentligt ljud. Som jag har längtat och väntat på att få lyssna på skivor igen.

Min man har lyckats skramla ihop både en vintage receiver, skivspelare och högtalare från släktingar. Jag har sökt runt ordentligt efter någon bra förvaringslösning för våra 500 skivor. Den förra saknade stödbenet i mitten och började ge vika. Kändes inte så barnsäkert med en tös som reser sig vid möbler. Det fick bli en Kallax-hylla från Ikea. Men eftersom jag vet att den inte är helt optimal för att pressa in hur många skivor i som helst så får den främst bli en bänk för stereon. Istället inväntar jag nu stapelbara vinylhyllor från Zomo som jag hoppas kommer att bli perfekta. På toppen finns det blädderlådor där det går att ha favoriterna.

First aid kit - Stay Gold och My Morning Jacket- The Waterfall står högt upp på önskelistan!

Bild kommer när allt har anlänt och är fixat!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar